Co k tomu vedlo? Redesign webu založený (taky) na analýze klíčových slov. Slušná obsahová strategie. A pravidelná redakční práce.
O co šlo
Portál PneuPoradna fungoval od roku 2011. Každý měsíc na něm přibývalo 10 článků, ale návštěvnost i její charakteristiky nebyly nic moc. Ve druhé polovině roku 2014 proto přišel redesign a s ním nové uchopení obsahu. Web byl spuštěn na konci ledna 2015. A po dvou letech měl tyto výsledky.
Rok | 2015 | 2016 |
---|---|---|
Změna v % | výchozí stav | + 266 % |
Návštěvy organik* | 17 274 | 63 147 |
* V období 1. leden až 31. prosinec.
Má práce
Analýza klíčových slov
Komplexní analýza segmentu pneumatik a částečně i příbuzných moto oblastí. Abych šetřil náklady, nevytvářel jsem žádné hezky vypadající grafy a povídavé dokumenty. Dělal bych to jen sám pro sebe. To hlavní stejně vždycky představují samotná data v Excelu a lidský mozek.
Protože šlo zejména o analýzu jako podklad pro tvorbu obsahu, nikoli pro vývoj e-shopu s detailní filtrací sortimentu, ponechal jsem některé dimenze v základní fázi – s přehledem celkové hledanosti a s výčtem všech vyhledávacích dotazů bez jejich normalizace či další segmentace.
Například pro naše účely nebylo v oblasti „Konstrukce a parametry pneumatik“ podstatné dělení pneu dle rozměrů (pneumatiky 205/55 r16) nebo dle značky/modelu auta (pneumatiky škoda, pneumatika octavia). Jako obsahově nosné se naopak ukázaly další dimenze této oblasti.
Ukázka rozdělení pneumatik
Návrh informační architektury portálu
Z fáze SEO specialisty jsem přešel k návrhu informační architektury webu, kde jsem zohlednil nejen výsledky předchozí analýzy, ale i vlastní mini „průzkum“ mezi motoristy.
Spolupráce na grafickém návrhu
Pro grafické zadání jsem definoval požadavky na jednotlivé typy stránek, jejich prvky a funkcionality a dohlížel na vznik návrhu. Díky spolupráci se šikovným designerem Michalem Ocilkou se to téměř obešlo bez tvorby wireframů. A popravdě, nebyly by na to ani peníze.
Obsahová strategie a redakční práce
Analýza klíčových slov nám dala náměty pro tvorbu obsahu na několik měsíců dopředu. Zároveň jsme chtěli pokrývat i aktuální témata a novinky. Připravil jsem mapu s typy publikovaného obsahu a sestavil konkrétní redakční plán s tématy článků a klíčovými slovy. A nabídl svým kamarádkám-copywriterkám spolupráci. Přijali ji. Redakce byla na světě a šlo se psát.
Copywriting a plnění obsahu
Psaní jsem se taky účastnil. Na starosti jsem měl techničtější témata v sekci „Vše o pneu“ – např. článek o univerzálních pneumatikách.
Copy ukázka
V současné době funguje portál v omezeném, udržovacím režimu. Články sice přibývají, ale jejich kvalita je mnohem menší než v letech 2015–2016.
Tak se mi rovnou ozvěte.
↓ ↓ ↓ ↓ ↓