266 %. To je meziroční nárůst návštěv z přirozeného vyhledávání portálu PneuPoradna.cz

Co k tomu vedlo? Redesign webu založený (taky) na analýze klíčových slov. Slušná obsahová strategie. A pravidelná redakční práce.

Reference PneuPoradna.cz, úvodní stránka portálu

O co šlo

Portál PneuPoradna fungoval od roku 2011. Každý měsíc na něm přibývalo 10 článků, ale návštěvnost i její charakteristiky nebyly nic moc. Ve druhé polovině roku 2014 proto přišel redesign a s ním nové uchopení obsahu. Web byl spuštěn na konci ledna 2015. A po dvou letech měl tyto výsledky.

 Rok 2015 2016
 Změna v % výchozí stav+ 266 %
 Návštěvy organik* 17 274 63 147

* V období 1. leden až 31. prosinec.

Má práce

Analýza klíčových slov

Komplexní analýza segmentu pneumatik a částečně i příbuzných moto oblastí. Abych šetřil náklady, nevytvářel jsem žádné hezky vypadající grafy a povídavé dokumenty. Dělal bych to jen sám pro sebe. To hlavní stejně vždycky představují samotná data v Excelu a lidský mozek.

Protože šlo zejména o analýzu jako podklad pro tvorbu obsahu, nikoli pro vývoj e-shopu s detailní filtrací sortimentu, ponechal jsem některé dimenze v základní fázi – s přehledem celkové hledanosti a s výčtem všech vyhledávacích dotazů bez jejich normalizace či další segmentace.

Například pro naše účely nebylo v oblasti „Konstrukce a parametry pneumatik“ podstatné dělení pneu dle rozměrů (pneumatiky 205/55 r16) nebo dle značky/modelu auta (pneumatiky škoda, pneumatika octavia). Jako obsahově nosné se naopak ukázaly další dimenze této oblasti.

Ukázka rozdělení pneumatik



Návrh informační architektury portálu

Z fáze SEO specialisty jsem přešel k návrhu informační architektury webu, kde jsem zohlednil nejen výsledky předchozí analýzy, ale i vlastní mini „průzkum“ mezi motoristy.

Spolupráce na grafickém návrhu

Pro grafické zadání jsem definoval požadavky na jednotlivé typy stránek, jejich prvky a funkcionality a dohlížel na vznik návrhu. Díky spolupráci se šikovným designerem Michalem Ocilkou se to téměř obešlo bez tvorby wireframů. A popravdě, nebyly by na to ani peníze.

Obsahová strategie a redakční práce

Analýza klíčových slov nám dala náměty pro tvorbu obsahu na několik měsíců dopředu. Zároveň jsme chtěli pokrývat i aktuální témata a novinky. Připravil jsem mapu s typy publikovaného obsahu a sestavil konkrétní redakční plán s tématy článků a klíčovými slovy. A nabídl svým kamarádkám-copywriterkám spolupráci. Přijali ji. Redakce byla na světě a šlo se psát.

Reference PneuPoradna.cz, myšlenková mapa tvorby obsahu

Copywriting a plnění obsahu

Psaní jsem se taky účastnil. Na starosti jsem měl techničtější témata v sekci „Vše o pneu“ – např. článek o univerzálních pneumatikách.

Copy ukázka



V současné době funguje portál v omezeném, udržovacím režimu. Články sice přibývají, ale jejich kvalita je mnohem menší než v letech 2015–2016.


Prostudovat další referenci
Nechcete už studovat? Máte recht.
Tak se mi rovnou ozvěte.
↓ ↓ ↓ ↓ ↓