Aquapark Aqucolors Poreč. SEO v 5 jazycích a copywriting v jednom

Na Istrii v Poreči je krásný aquapark, za nímž stojí český investor. V roce 2016 jsem se za SEO účastnil přípravy nového webu a z velké části textoval českou verzi stránek.

Reference Aquacolors Poreč, úvodní stránka webu

O co šlo

Aquapark zahájil provoz v roce 2015 a v tu dobu měl jen základní webovou vizitku. První sezóna dopadla dobře a přes zimu tak nastal čas připravit nový web. Bylo třeba upravit informační architekturu. Rozšířit a strukturovat obsah. Vytvořit atraktivní texty s využitím těch správných klíčových slov. A vůbec kompletně pohlídat on-page SEO.

Má práce

Keyword research pro češtinu, chorvatštinu, angličtinu, němčinu a italštinu

Při průzkumu klíčových slov jsem se zaměřil zejména na základní vyhledávací fráze spojené s pojmy jako aquapark, vodní park, zábavní park, rodinný park, tobogány, skluzavky, bazény a tak dále. Důležité bylo samozřejmě i spojení s lokálními frázemi různé úrovně – Evropa, Chorvatsko, Istrie, Poreč a okolní města jako Novigrad, Umag nebo Rovinj.

Průzkum klíčových slov pro aquapark Aquacolors Poreč
Klíčová slova pro oblast skupinové zájezdy

Dále jsem zpracoval fráze k tématům jako dovolená v Chorvatsku a na Istrii, dovolená tamtéž s dětmi, kam na výlet a v některých jazycích také téma školní a skupinové zájezdy, protože právě školy jsou pro Aquacolors Poreč na začátku a konci sezóny dobrá cílová skupina.

Výběr frází ze skupiny „Aquaparky a vodní atrakce“ pak prošel dvojí uživatelskou validací.

Prvním ověřením byl online průzkum výsledků vyhledávání. Zkoumal jsem, jaké weby se na dané dotazy v SERPu objevují v určitých zemích, resp. jazykových oblastech. A následně jsem prověřil obsah daných webů. Hledal jsem odpovědi na otázky jako „Co vše si může rodilý mluvčí pod daným pojmem představit“, „Co většinou očekává“, „Můžeme tu a tu frázi v kontextu webu použít jako synonymum pro jinou frázi“. Po této první vlně zpřesnění následovalo ještě ověření u rodilých mluvčí.

Tagcloud z klíčových slov pro webová stránky chorvatského aquaparku Aquacolors Poreč

Ne všechna klíčová slova jsme nakonec uplatnili v textech na webu. Téměř vše jsme ale využili v PPC kampaních. Jeden příklad za všechny.

V němčině existuje celá řada pojmenování pro různé zábavní parky. Při sémantické analýze jednotlivých pojmů se ukázalo, že v rámci jimi označovaných míst mluvčí očekávají i vodní atrakce. Tam, kde byl tento významový prvek výrazný, jsem fráze zapracovali do webu. A ostatní, v tomto ohledu slabší fráze jsme použili v PPC reklamě ve vyhledávání. Zacílení a konverznost těchto slov nebyly sice tak vysoké jako u top frází typu „aquapark“ a „wasserpark“, ale stále byly velmi slušné. A navíc u některých byla menší konkurence, a tedy i levnější prokliky.

 

Hlas (z) lidu: Pohledem klienta

Spolupráce mě bavila a nejvíce jsem oceňovala Jakubův osobní přístup a pečlivost v jednotlivých krocích nezbytných pro opravdu fungující web. Jakub společně s UX designerkou Ivanou Hlobilovou zpracoval velice precizní úvodní analýzu a veškeré podklady pro web. Stejně tak pečlivě a důsledně pokračoval během vlastní realizace webu. Během celého procesu se mi líbilo, že Jakub skutečně naslouchal našim potřebám a nápadům a potom hledal funkční řešení, jak vše převést do praxe. Jakub dodával na náš web také veškeré copy, za což jsem byla opravdu ráda, protože jeho texty v sobě mají lehkost, vtip a opravdu fungují.

S výsledkem naší spolupráce jsem byla více než spokojená a Jakuba můžu jak z profesní, tak lidské stránky doporučit všem, kteří hledají skutečného odborníka, se kterým je příjemné spolupracovat.

Lea Rozsívalová, Vedoucí marketingu, Signum

 

Spolupráce na návrhu informační architektury

Uživatelskou zkušenost měla na starosti šikovná UX designérka Ivana Hlobilová.

Iva provedla průzkum mezi českými i zahraničními uživateli aquaparků a připravila seznam motivací a preferencí, které hrajou při výběru místa k zábavě a relaxaci důležitou roli. Přidal jsem k tomu data a poznatky z vyhledávání a společně jsme dali dohromady informační strukturu webu i jednotlivých stránek – co, kde, kdy a jak by mělo zaznít.

Copywriting české verze webu

Ivana připravovala wireframes hlavních typových stránek a já pro ně zároveň tvořil texty. Odladili jsem tak případně kolize mezi UX, SEO a vizuální atraktivitou copy.

Během tvorby grafického návrhu a vývoje jsem dopsal zbytek. A pak připravil hutné anglické zadání pro překladatele, aby věděli, jak správně pracovat s dodanými klíčovými slovy.

Od spuštění aqua webu uteklo už něco vody. Občas tak v textech nacházím nekubovy úpravy. Proto ukázka jednoho letně rozpustilého copy v podobě „při odevzdání“. Stránka Tobogány a skluzavky.

Copy ukázka



A výsledek v řeči čísel?

Nový web díky UX a on-page SEO přinesl výrazný nárůst návštěvnosti z přirozeného vyhledávání.

 Sezóna 2015 2016 2017 2018
 Změna v % 0+ 41,7 % + 113,5 %+ 204,5 %
 Návštěvy organik41 100 58 200  88 043  125 151

První rok nebyly výsledky ještě tak velké, protože stránky byly spuštěny až na konci dubna 2016, těsně před sezonou a SEO efekt se nemohl plně projevit.

Rok 2017 ale jasně ukázal, že se zvolená strategie i odvedená práce plně vyplatily. A mnohonásobně zaplatily. Vedle návštěvnosti se také zlepšily metriky jako doba strávená na webu nebo počet navštívených stránek.

Značný nárůst organické návštěvnosti mezi lety 2017 a 2018 nezpůsobilo jen dlouhotrvající kouzlo obsahu, ale také práce nového chorvatského markeťáka. Ten se začal na podzim 2017 z gruntu věnovat linkbuildingu. K on-page optimalizaci tak konečně přistoupil i kvalitní off-page tunning. A je to vidět. Hodně vidět.


Prostudovat další referenci
Nechcete už studovat? Máte recht.
Tak se mi rovnou ozvěte.
↓ ↓ ↓ ↓ ↓