Dobré dílo si čtenáře samo nenajde. Navíc když jde o poezii. A ještě k tomu z přelomu 19. a 20. století. To pak musí nastoupit básničkový marketing a nenásilně, krůček za krůčkem autora prodat.
O co šlo. A snad navždy půjde
Antonín Sova (1864–1928) byl a je velký český básník. Znal jsem ho už ze středoškolských hodin literatury. Ale zamiloval se až na vejšce, když jsem četl jeho Lyriku lásky a života.
Bylo rozhodnuto. Můj čtenářský obzor se na čas zúžil, aby se mohl o to víc prohloubit. Mé prázdninové cesty se začaly stáčet na Pacovsko, do Sovova kraje. A má diplomka? — Taky patřila Sovovi.
Dneska spolupracuji s Muzeem Antonína Sovy v Pacově i básníkovým památníkem v Lukavci, pro který jsem v roce 2015 připravil novou expozici. Každý rok publikuji o Sovovi nějakou tu studii či populárnější článek. A v online světě jsem vytvořil a provozuji dva weby. Jeden je věnovaný osobnosti a dílu Antonína Sovy. A druhý básníkově expozici v Lukavci u Pelhřimova.
Má práce
- Celková koncepce internetových stránek a jejich obsahu
- Informační architektura webů a struktura jednotlivých stránek
- Content writing
- Plnění obsahu, výběr a úprava fotek
- On-page SEO
- Základní webová a SEO analytika
- Příležitostně PPC kampaně ve vyhledávání, obsahové síti Google/Seznam a na Facebooku
Hlas (z) lidu: Pohledem návštěvníka webu
Nebudu to zbytečně prodlužovat, jen Vám mám chuť poděkovat za web, díky kterému mám k Antonínu Sovovi zas o něco blíž. Dostala jsem se ke stránce náhodou při vyhledávání studijních materiálů a v prvé řadě mě zaujalo její výborné zpracování jak po technické, grafické i obsahové stránce. Za to všem, kteří na tom pracovali, nezbývá, než vzdát hold. Také si troufám říci, že bych se jinak o krásách a stezce Sovova rodiště nikdy nedozvěděla. Brzy si tam s radostí zajdu. Cítila jsem nutnost Vám sdělit můj vděk, odpovědi netřeba. Ať se dále daří a ať web chytá mnoho dalších mladých lidí.
Patricie, z e-mailu návštěvníka
Poezie jako magnet
Byly doby, kdy jsem pilně vedl Sovův Facebook a využíval PPC reklamu. Dlouhodobě to ale bylo časově i finančně neudržitelné. Nyní tak dělá téměř veškerý provoz na webu návštěvnost z přirozeného vyhledávání.
Abych tento typ návštěv co nejvíc podpořil, využil jsem hodně hledaná laterální témata a zpracoval několik kousků tzv. evergreen obsahu. Šlo o články zaměřené na poezii k určité příležitosti, resp. časovému období – Vánoce, jaro a podzim.
- Poezie Vánoc ve verších: vánoční básně českých básníků
- Básně o jaru Antonína Sovy
- Podzim v básních Antonína Sovy a kolegů
Na tyto tři stránky na podzim, v zimě a na jaře vstupují lidé přes stovky dotazů, takže ročně generují 62 % celkové návštěvnosti. Jejich důležitost a sezónnost ukazují i data z Google Analytics.
Při tvorbě zmíněných stránek jsem vždy udělal podrobný průzkum klíčových slov a téma zpracoval jinak než jen jako výčet několika básní. Důležitý je tu průvodní text a také vizualita. Texty doplňují obrazy náladově i časově korespondující s citovanými básněmi. K poezie slov tu přistupuje poezie barev a dlouhá stránka je tak i pro oko mnohem více lákavější.
Copy ukázka
SEO výkon stránky ještě pohledem dat z Google Search Console. Celé to ukazuje, že když se dá dohromady dobrá poezie, atraktivní vizuálno a analytický přístup k tvorbě obsahu, tak je z toho příspěvek lahodící duši člověka i virtuálním srdcím Googlebota a kolegů.
Tak se mi rovnou ozvěte.
↓ ↓ ↓ ↓ ↓